ΑΡΧΙΚΗ | ΤΟΠΙΚΗ ΕΙΔΗΣΙΟΓΡΑΦΙΑ | «ΔΕΠΥ, Μάθηση και Συμπεριφορά, αναγνώριση και παρεμβάσεις στο σχολείο»

«ΔΕΠΥ, Μάθηση και Συμπεριφορά, αναγνώριση και παρεμβάσεις στο σχολείο»

image

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΔΕΠΥ, ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ,  ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ», το Σάββατο 8 Οκτωβρίου και ώρα 9.00 πμ -2.30 μμ, στην αίθουσα Παναγίας Μασταμπά, στο Ηράκλειο Κρήτης

Η ημερίδα διοργανώνεται από την  "Ελληνική Εταιρεία Μελέτης Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας", σε συνεργασία με την "Ελληνική Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης Παιδιών & Εφήβων με Προβλήματα Συμπεριφοράς" και την "Εταιρεία Ψυχικής Υγιεινής και Νευροψυχιατρικής του Παιδιού".

Υλοποιείται στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ενημέρωσης για τη ΔΕΠΥ κάθε Οκτώβριο (ADHD Awareness Month 2016), σαν δράση ευαισθητοποίησης της επιστημονικής κοινότητας, του κοινωνικού συνόλου και της πολιτείας και για την αναίρεση των επιστημονικών και κοινωνικών προκαταλήψεων για τη ΔΕΠΥ.  .
Η ημερίδα αποσκοπεί στην ενημέρωση των γονέων, των εκπαιδευτικών, των παιδιάτρων και των ειδικών ψυχικής υγείας για τον πρώιμο εντοπισμό και αντιμετώπιση των συμπτωμάτων από τη μικρή ηλικία αναδεικνύοντας διαφορετικές πλευρές της εκπαιδευτικής ζωής ενός παιδιού ή εφήβου με ΔΕΠΥ καθώς και να προτείνει παρεμβάσεις που στοχεύουν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας του.

Η ΔΕΠΥ ή «Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας» (διεθνώς ADHD: Attention Deficit Hyperactivity Disorder) είναι η συχνότερη αιτία προβλημάτων μάθησης και συμπεριφοράς στη σχολική ηλικία. Aν και αποτελεί μια κατάσταση που προσδιορίζεται με σαφή κριτήρια,  παρουσιάζει ιδιαίτερα σύνθετη εικόνα στην καθημερινότητα. Εκδηλώνεται με διαφορετικό τρόπο σε διαφορετικές ηλικίες και πλαίσια, συχνά ξεφεύγοντας από αυτό που ονομάζουμε "υπερκινητικότητα", ένα σύμπτωμα το οποίο -αν και μονοπωλεί το ενδιαφέρον των ΜΜΕ, των ειδικών και των γονέων- δεν αποτελεί το μείζον πρόβλημα, ιδιαίτερα στις μεγαλύτερες ηλικίες.
Για τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας είναι εξίσου κομβικής σημασίας τα ελλείμματα στην προσοχή και τη συγκέντρωση τα οποία συνδέονται ιδιαίτερα με την σχολική αποτυχία, ενώ για τους εφήβους προβάλλουν πιεστικές οι ακαδημαϊκές προκλήσεις και ο προβληματισμός για την μελλοντική επαγγελματική τους αποκατάσταση.
Ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι εξίσου σημαντικός με αυτόν των γονέων, όχι μόνο στην παροχή πληροφοριών για τη διάγνωση του προβλήματος, αλλά και στη μετέπειτα εφαρμο-γή των ειδικών προγραμμάτων στήριξης του παιδιού και αποκατάστασης των δυσκολιών του. Πλέον, από το 2008, με την ελληνική νομοθεσία τα παιδιά και οι έφηβοι με ΔΕΠΥ ορίζονται σαν «μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»

 

 

 

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

Σχολιάστε το άρθρο comment
Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:
  • email Αποστολή σε φίλο
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Απλό κείμενο
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
0
Sporfm
Powered by IT Development