ΑΡΧΙΚΗ | ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ | Ραβασάκια της εφορίας για 385.000 ανασφάλιστα Ι.Χ.

Ραβασάκια της εφορίας για 385.000 ανασφάλιστα Ι.Χ.

image

«Σήμα» στις ασφαλιστικές ότι «πήραν μπροστά» οι έλεγχοι για ανασφάλιστα ΙΧ, έστειλε η ΑΑΔΕ. Αν και το υπουργείο Οικονομικών καλύπτει την διαδικασία διεξαγωγής των διασταυρώσεων με μυστικότητα, πηγές της αγοράς επιβεβαίωναν πως έδωσαν προ 15νθημέρου ήδη τα στοιχεία για να τρέξει την διασταύρωση η ΑΑΔΕ..

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η διασταύρωση έγινε την Δευτέρα 30 Απριλίου και λέγεται πως εντοπίστηκαν περίπου 385.000 παραβάτες. Αρχές της επόμενης εβδομάδας (πιθανώς την Τρίτη) αναμένεται να αρχίσουν να εκδίδονται και τα «ραβασάκια» με τα παράβολα, τα οποία θα αναρτηθούν στο Taxisnet.

Ωστόσο η ΑΑΔΕ ζήτησε από τις ασφαλιστικές εταιρίες να της δώσουν τελικά στοιχεία την Δευτέρα 7 Μαΐου, ώστε να εντοπιστούν ποιοι ιδιοκτήτες έχουν ανασφάλιστο ΙΧ αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα. Αν δεν αλλάξει κάτι, αυτό ενδεχομένως να αφήνει και ένα παράθυρο, όπως εκτιμάται, για να σπεύσουν να προλάβουν να ασφαλιστούν όσοι αμέλησαν, πριν βγουν τα πρόστιμα από Τρίτη και μετά.

Τα «λάθη» πληρώνονται

Υπενθυμίζεται ότι τέλη Φεβρουαρίου είχε δοθεί διορία στους ιδιοκτήτες ενός μηνός για να ασφαλιστούν ή να διορθώσουν λάθη στα στοιχεία των οχημάτων τους. Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα, όπως λένε στην ασφαλιστική αγορά, να αυξηθούν οι ασφαλίσεις οχημάτων κατά 100.000 από τις αρχές της χρονιάς (ή 160.000 στο δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου).

Η εμπειρία από την προηγούμενη διασταύρωση, που «έτρεξε» στις 6 Ιουνίου του 2017 αλλά τελικώς ακυρώθηκε, έχει αφήσει τραυματικές εντυπώσεις στις μνήμες πολλών. Ωστόσο τον μήνα εκείνον ασφαλίστηκαν ξαφνικά 510.000 περισσότερα οχήματα, που κυκλοφορούσαν ως τότε χωρίς ασφάλεια, σαν «κινητές βόμβες» της ασφάλτου.

Εκτός όμως από τους «από άποψη» ανασφάλιστους, λόγους να ανησυχούν για πρόστιμα έχουν και ιδιοκτήτες που εν αγνοία τους, ή και χωρίς να φταίνε οι ίδιοι σε πολλές περιπτώσεις, κινδυνεύουν να θεωρηθούν παραβάτες. Κληρονόμοι, κάτοικοι εξωτερικού, αλλά και όσοι έχουν ακινητοποιήσει το όχημά τους χωρίς να το δηλώσουν στην ΔΟΥ, είναι τα πρώτα υποψήφια «θύματα» των διασταυρώσεων.

Άγνοια βασικών κανόνων (όπως πχ ότι η «ακινησία» του οχήματος πρέπει να δηλώνεται από τον ιδιοκτήτη υποχρεωτικά στην ΔΟΥ, αλλιώς δεν ισχύει) τιμωρείται, ασχέτως ποια είναι τα πραγματικά περιστατικά.

Από την ΑΑΔΕ είχαν δώσει οδηγίες και απαντήσεις για διάφορες περιπτώσεις που ανακύπτουν στις διασταυρώσεις.

Μετά την «ημέρα Χ» που θα γίνει διασταύρωση, θα εκδοθούν email και ειδοποιήσεις στο Taxisnet που θα ενημερώνουν ότι χρωστούν να πληρώσουν παράβολο 100-150 ευρώ (για μοτοσυκλέτες) ή 200-250 ευρώ (για αυτοκίνητα) οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα θεωρηθούν «ανασφάλιστα».

Με βάση την προαναγγελία αυτή, τα εργαλεία επιβίωσης που έχουν στην διάθεσή τους οι ιδιοκτήτες είναι ουσιαστικά τέσσερα:

1. Αν είναι κανονικά ασφαλισμένοι: είναι κρίσιμο να έχουν ασφάλεια σε ισχύ κατά την ημερομηνία που θα γίνει η διασταύρωση. Με μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα www. hic.gr μπορούν να διαπιστώσουν αν το ηλεκτρονικό σύστημα που θα χρησιμοποιηθεί δείχνει πως το όχημά τους είναι κανονικά ασφαλισμένο, σε ποια εταιρία και μέχρι πότε. Αν δεν φαίνεται ασφαλισμένο, πρέπει να απευθυνθούν στην ασφαλιστική εταιρεία με την οποία συνεργάζονται.

2. Αν δεν έχουν ασφαλιστεί: έπρεπε να προλάβουν να ασφαλιστούν ή να θέσουν σε ακινησία το όχημά τους πριν ξεκινήσει η διασταύρωση. Δεν αρκούν δικαιολογίες του τύπου: «μα είναι παρκαρισμένο - ακινητοποιημένο, λείπω στο εξωτερικό, μου αφαίρεσαν τις πινακίδες, πέθανε ο ιδιοκτήτης» κλπ.

3. Αν δεν έχουν πια στην ιδιοκτησία τους κάποιο όχημα (το πούλησαν, καταστράφηκε, το απέσυραν ή τους το έκλεψαν κλπ) αλλά παρέλειψαν να το δηλώσουν όπως έπρεπε: έπρεπε να το δηλώσουν πριν ξεκινήσει η διασταύρωση, στο υπουργείο Μεταφορών ή και στην ΔΟΥ.

4. Αν χρεωθούν κατά λάθος με πρόστιμα για οχήματα που δεν έχουν: υπάρχει περιθώριο δύο μηνών και μετά την διασταύρωση για να τρέξουν να βρουν το δίκιο τους. Αν τα καταφέρουν…

Σε κάθε περίπτωση, άπαξ και το όχημα έχει ελληνικές πινακίδες και δεν έχουν κατατεθεί (πλην κλοπής) πρέπει το όχημα να ασφαλίζεται σε ελληνική ασφαλιστική εταιρία με έδρα την Ελλάδα (ακόμα και αν ασφαλίστηκε και σε άλλη ευρωπαϊκή)

protothema.gr

 

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

Σχολιάστε το άρθρο comment
Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:
  • email Αποστολή σε φίλο
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Απλό κείμενο
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
0
Sporfm

Powered by IT Development