ΑΡΧΙΚΗ | ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ | ΣΤΗΛΗ ΑΝΑΛΑΤΟΣ | Η τρίχα του Αναστό και τα μάτια της Αγγελικής!

Η τρίχα του Αναστό και τα μάτια της Αγγελικής!

image

Ανοίγω που λες το χαζοκούτι την αποφράδα εκείνη ημέρα της προηγούμενης εβδομάδας, έχοντας πρώτα ξοδέψει μισή ώρα μπροστά στον καθρέφτη επιβεβαιώνοντας την υποψία μου ότι ο Φρουφρού δεν ήταν φανταστικό πλάσμα και συμπονώντας τον κουρέα μου που θ΄αναγκαστεί να αγοράσει καινούρια ψαλίδια, και τι να δω;

Ο Γιωργάκης ο Σαμαράς αραχτός και λάιτ στον αγωνιστικό χώρο, να απολαμβάνει ένα ξεγυρισμένο λούσιμο μπας και γλυτώσει την διάσειση από το σκληρό τάκλιν που προηγήθηκε.

Ξεπερνώντας το σοκ από την εικόνα και τις απορίες σχετικά με το μόνιμο μαλλί κομμωτηρίου του σεντερφόρ / μοντέλου (κατά το τερματοφύλακας / γιατρός), μου ξανάρθαν ένα ένα στιγμιότυπα από χρόνια δοξασμένα, όπου οι πιονέροι της τηλεοπτικής διαφήμισης στην Ελλάδα ανακάλυπταν την κρυμμένη φλέβα χρυσού στην πυκνή τρίχα του Αναστό και τα μάτια της Αγγελικής Κανελλοπούλου.

-Αγγελική Κανελλοπούλου-Rexona

Ποιος: Η πρωταθλήτρια / σταρ / γκομενάκι πρώτο της εποχής / τενίστρια Αγγελική Κανελλοπούλου προβάλλει τα κάλη της και τις αγωνιστικές της επιδόσεις προκειμένου να προωθήσει τηλεοπτικά ένα προϊόν, πρωτοπορώντας και γοητεύοντας τα πλήθη.

Τι και πότε: Προβλήθηκαν δύο διαφημίσεις στα μέσα τις δεκαετίας του ’80 (1983, 1985) προωθώντας τα προϊόντα της “Rexona”. Η πρώτη για το αποσμητικό και η δεύτερη για το σαπούνι της εταιρείας.

Κορυφαία στιγμή: Η “Rexona” όπως αποδείχτηκε ήταν από τις πρώτες εταιρείες που συνειδητοποίησαν τα αποτελέσματα που προσφέρει ο συνδυασμός διαφήμισης και αθλητισμού, καθώς βομβάρδισε το κοινό για μια περίοδο με σποτάκια αθλητικού περιεχομένου. Δεν θα μπορούσε λοιπόν να μην πρωτοπορήσει και σκηνοθετικά. Στην πρώτη διαφήμιση κόβει την ανάσα με στιγμές ανεπανάλπτης τενιστικής δράσης από υποτιθμέμενο αγώνα της Αγγελικής, κοντινά στο παπούτσι (Stan Smith βεβαίως βεβαίως) ή την ρακέτα της και τις ιαχές του πλήθους στο παρασκήνιο να ανεβάζουν την αγωνία σε δυσθεώρητα ύψη. Το ίδιο αποτέλεσμα στην ανάσα των τηλεθεατών έχει και η δεύτερη, αλλά αυτή τη φορά τα κοντινά πλάνα στοχεύουν στο μπουρνούζι που πέφτει στο πάτωμα και το σαπούνι που πλησιάζει κατά την διάρκεια του ντούς σε επικίνδυνα σημεία.

Κεντρική Ιδέα:Rexona δεν σας εγκαταλείπει ποτέ”

-Yvette Jarvis-Madison

Ποιος: Σίγουρα οι περισότεροι την θυμούνται λόγω της διαφήμισης ή ίσως σαν τραγουδίστρια αργότερα. Και όμως υπήρξε μπασκετμπολίστρια του Παναθηναϊκού, ήταν η πρώτη Αφροαμερικανίδα που έπαιξε στο Ελληνικό Γυναικείο Πρωτάθλημα και η πρώτη αμειβόμενη αθλήτρια μπάσκετ.

Τι και πότε: Γύρω στο 1985 για τα βερνίκια νυχιών “Madison”.

Κορυφαία στιγμή: Το στερεότυπο όπου ο καταφερτζής Έλληνας ξεγελά το «Αμερικανάκι» δεν βρίσκει εφαρμογή στην συγκεκριμένη περίπτωση. “Μα και αυτό καλό είναι” επιμένει η συμπαθής «κουβαλωολαταέιτις» πωλήτρια, αλλά δεν πείθει την εξωτική πελάτισσα που έμαθε από μικρή στο Αμέρικα τα βασικά του καλού μανικιούρ και ότι το μυστικό κρύβεται στην πρωτείνη.

Κεντρική Ιδέα: “No, no Madison opos Ameriki”

-Νίκος Aναστόπουλος-Rexona

Ποιος: Ο πάντα πρωτοπόρος Αναστό, μουστάκιας, Νικολό, αλενατόρε, μεταγράφεται στην Αβελίνο της Ιταλίας και ως Έλληνας που αγωνίζεται στο εξωτερικό, πράγμα πολύ σπάνιο για την εποχή, ανεβαίνει ένα επίπεδο στο παιχνίδι του επαγγελματισμού.

Τι και πότε: 1987 και η “Rexona” συνεχίζει την πετυχημένη συνταγή των αθλητών.

Κορυφαία στιγμή: Ο Νίκος αναστόπουλος δεν κόλωσε ποτέ και και σε τίποτα. Γιατί λοιπόν να διστάσει να δείξει τις μασχάλες του και το “γκρικ λόβερ με τρίχα για πουλόβερ” στέρνο του την ώρα που μπλέκονται γλυκά με το “αποσμητικό” σαπούνι;

Κεντρική Ιδέα: Ε τα πάμε, δεν σας εγκαταλείπει ποτέ.

-Λία Μήτση-Rexona

Ποιος: Εδώ πραγματικά πολλοί θα αναρωτηθούν ποιός; Η μάλλον ποιά; Κι όμως η Λία Μήτση είναι από τα σημαντικότερα ονόματα στην ιστορία του ελληνικού γυναικείου βόλλεϊ και πολύ γνωστή στους φιλάθλους στα μέσα με τέλη της δεκαετίας του ’80 οπότε και παιζόταν η διαφήμιση.

Τι και πότε: 1987 και η “Rexona” βαδίζει προς την ολοκλήρωση του αθλητικοδιαφημιστικό έπους της. Αυτό θα γίνει το 1990 με την αντισυμβατική επιλογή του ποδοσφαιριστή Μιχάλη Βλάχου, πειστήρια της οποίας δυστυχώς δεν εβρέθησαν.

Κορυφαία στιγμή: Η πρωταγωνίστρια και οι φιλότιμες κομπάρσες / συμπαίκτριες της, με αισθητική βιντεοκασσέτας των 80’s, πέφτουν, πασάρουν, καρφώνουν αλλά σίγουρα δεν ιδρώνουν.

Κεντρική Ιδέα: Κάπου εδώ μας εγκατέλειψε.

-Φάνης Χριστοδούλου-Snack Eurobasket ‘87
Ποιος: O Φάνης στα ντουζένια του, ο μπασκετμπολίστας που εισήγαγε στην Ελλάδα την έννοια του “all around player”, αποκτά το παρατσούκλι “γαριδάκιας”.
Τι και πότε: Το «πότε» γίνεται εύκολα κατανοητό μια και η επιτυχία της Εθνικής Ομάδας Μπάσκετ το 1987 έκανε τους παίκτες περιζήτητους για κάθε είδους προβολή και προώθηση. Το «τι» έχει ενδιαφέρον, μια και δεν μιλάμε για διαφήμιση υπάρχοντος προϊόντος, αλλά για snack που βγήκε στην παραγωγή με αφορμή την διοργάνωση και πήρε και το όνομα της. Μέχρι και το σκορ
Κορυφαία στιγμή: Ο Φάνης καρφώνει ακατάπαυστα σε τρομερή φόρμα, αδύνατος και αθλητικός, πριν να δηλώσει σαν φαρμακοποιός ή οδοντίατρος, «τα προτείνω», και πριν να καταναλώσει μάλλον αρκετά από αυτά και να γίνει τρεις Φάνηδες που είναι σήμερα. Το εννοούσε!!!
Κεντρική Ιδέα: Τα καλύτερα μας χρόνια και “The final countdown”.

-Νίκος Γκάλης-ΑΓΝΟ

Ποιος: Τι ποιός; Ο Νικ ήταν, είναι και θα είναι ένας και μοναδικός. Ο άνθρωπος που οδήγησε την Ελλάδα στην κορυφή με άπειρες κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις, ο αθλητής που αντιμετώπισε όλους τους αντιπάλους του απ’ όπου κι αν προέρχονταν με αίσθημα υπεροχής.

Τι και πότε: 1988, στον απόηχο του Ευρωμπάκετ της προηγούμενης χρονιάς, η «ΑΓΝΟ» πείθει τον Γκάλη να διαφημίσει το γάλα της. Και λέμε πείθει γιατί αν και μεγαλωμένος στην Αμερική ο Γκάλης προτιμά να μένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και τα media.

Κορυφαία στιγμή: Η διαφήμιση στην αυθεντική εκδοχή της ξεκινά περιγράφοντας τον πρωταγωνιστή ως ένα αθλητή πρότυπο, που προσέχει κάθε κίνηση του και την διατροφή του. Κάπου εκεί πέφτει και το πλάνο με τον Γκάλη να επιδίδεται στο ευγενές άθλημα του «πλακωτού»!!! Η έμπνευση αυτή προφανώς κρίθηκε ως ατυχής και κόπηκε από την δεύτερη εκδοχή του σποτ, η οποία περιορίστηκε στα αμιγώς αθλητικά πλάνα.

Κεντρική Ιδέα: Τα καλύτερα μας χρόνια ξανά και “The final countdown” ξανά και ξανά και ξανά!!!!!

-John Hudson-Harlem

Ποιος: Αμερικάνος μπασκετμπολίστας με καριέρα στην χώρα μας στις αρχές της δεκαετίας οτυ ’90, κυρίως με τον Πανιώνιο, γνωστός για τα εντυπωσιακά του καρφώματα (η μπασκέτα του ΣΕΦ στο All star game του 1991 ακόμα κλαίει).

Τι και πότε: Λογικά κάπου ανάμεσα σε 1990 και 1993, κρουασανάκι με αμερικάνικο όνομα, αμερικάνο πρωταγωνιστή και πέρα για πέρα αμερικάνικο σκηνικό.

Κορυφαία στιγμή: Street basketball, συρμάτινη περίφραξη, βράδυ, πιτσιρικάς πασχίζει να κάνει τα βασικά, μέχρι που ο σταρ εμφανίζεται από το πουθενά και του μαθαίνει τα μυστικά (καλά με τα κρουασάν δεν θα πετύχαινε και πολλά, αλλά εντάξει κουβέντα να γίνεται). Αμερικανιά; Ναι, αλλά μήπως όλοι δεν το έχουμε ονειρευτεί να γίνεται σαν παιδιά; (Το μόνο που λέιπει είναι το διχτάκι της μπασκέτας από αλυσίδα).

Κεντρική Ιδέα: “Harlem, γεύση που σε απογειώνει” (λέμε τώρα!)

-Εθνική Μπάσκετ-N’joy

Ποιος: Αλβέρτης, Κακιούζης, Γιαννούλης, Παπανικολάου, Μπαλογιάννης παίζουν μπάσκετ και κάνουν πλάκα με παιδάκια σ’ ένα χωριό κάπου στη Λακωνία.

Τι και πότε: Σοκολατούχο γάλα “NJoy”, για την εθνική ομάδα μπάσκετ λογικά γύρω στο 1999 πριν το αποτυχημένο Ευρωμπάσκετ της Γαλλίας. Γυρίστικαν πέντε διαφορετικά διαφημιστικά.

Κορυφαία στιγμή: Γενικότερα ωραίο και απλό σκηνικό σε κάποιο χωρίο της Ελληνικής επαρχίας, στην Λακωνία. Ανοιχτό γήπεδο, παιδιά και αθλητές που ξαναγίνονται παιδιά. Ο Αλβέρτης να τα βάζει από παντού, ο Γιαννούλης να χάνει τζάμπολ από ένα πιτσιρικά κι ο Παπανικολάου να βρίσκει παραδοσιακά σίδερο στις βολές.

Κεντρική Ιδέα:NJoy, αυτό που θέλω” (εμπνευσμένο!)

-Θοδωρής Παπαλουκάς, Δημήτρης Διαμαντίδης-WIND

Ποιος: Παπαλουκάς και Διαμαντίδης σε ένα χωριό της Αρκαδίας και σε σκηνικό παλιάς Ελληνικής ταινίας δίνουν ρεσιτάλ σε μια από τις πιο απολαυστικές διαφημίσεις.

Τι και πότε: 2007, η WIND το νέο της όνομα αν θυμάμαι καλά γυρίζει αυτή την άκρως πετυχημένη διαφήμιση, καθώς και μια δυο άλλες με τους ίδιους πρωταγωνιστές, αλλά πιο συμβατικές και χωρίς έμπνευση.

Κορυφαία στιγμή: -Χωριανοί, χωριανοί ο Δημητρός ήπιε το αμίλητο νερό.

-Κάντε τόπο χωριανοί, ήρθε ο Παπα-λουκάς!

-Βγες έξω Δημητρό μη φοβάσαι.

Κλαίω απ’ τα γέλια, κλαίω λέμε!!!!

Κεντρική Ιδέα: “Θα σου λυθεί η γλώσσα”

Εκτός από τις παραπάνω, αναφορά θα μπορούσε να γίνει και σε πιο πρόσφατες όπως αυτή των Σηφάκη, Χριστοδουλόπουλου, Μάκου, Αθανασιάδη να το χουν ρίξει στο μασάζ και τις ξούρες για χάρη της “Nivea for men”.
Ή όπως η απρόσμενη εμφάνιση του Βασίλη Χατζηπαναγή να διαφημίζει το “Becel Proactiv”.
Ή ακόμα και στις διαφημίσεις Εθνικών Ομάδων πριν από μεγάλες διοργανώσεις και για χάρη των μεγάλων χορηγών (ΟΠΑΠ, Amstel, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς, Adidas, Vodafone).
Κλείνοντας θα ήθελα να αναφερθώ και σε μία περίπτωση την οποία λόγω του ότι δεν την θυμάμαι αλλά απλά την διάβασα ψάχνοντας στο διαδίκτυο, αλλά και λόγω του ότι δεν βρήκα περαιτέρω πειστήρια, δεν μπορώ να επαληθεύσω.
Αναφέρει λοιπόν κάποιος σε ένα διαδικτυακό φόρουμ: Αρχές της δεκαετίας του '80, θυμάμαι την Σοφία Σακοράφα να διαφημίζει τσίχλες και να λέει (περίπου): «Η τσίχλα είναι μία, Ben Bits απ' τη Δανία». Έλα όμως που την εποχή εκείνη απαγορεύονταν οι διαφημίσεις από ερασιτέχνες αθλητές και η περίπτωσή της παραπέμφθηκε στην Επιτροπή Φιλάθλου Ιδιότητας (ΕΦΙ - είχαμε και τέτοια πράγματα τη δεκαετία του '80), η οποία και την τιμώρησε.
Θυμάμαι μία εφημερίδα να δημοσιεύει την απόφαση, και να έχει ως τίτλο: «Τάδε έφη... ΕΦΙ !»
Άλλες εποχές, άλλα ήθη.
Για παρατηρήσεις, σχόλια, ελείψεις, διορθώσεις: [email protected]
 

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

Σχολιάστε το άρθρο comment
Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:
  • email Αποστολή σε φίλο
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Απλό κείμενο
4.60
Χαλκιαδάκης
Powered by IT Development