Συνδεθείτε μαζί μας

ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι μεγαλύτερες τραγωδίες του Χόλιγουντ!

Μεταξύ άλλων και ο πυροβολισμός του Μπράντον Λι στην τελευταία σκηνή του «The Crow».

Αντικρύζοντας κανείς τον συντετριμμένο Άλεκ Μπάλντουϊν, δευτερόλεπτα μετά τη συνειδητοποίηση του τί έχει συμβεί, δεν μπορεί παρά να νιώσει απέραντη θλίψη. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της νέας ταινίας γουέστερν, ο Aμερικανός ηθοποιός πυροβόλησε και σκότωσε τη διευθύντρια φωτογραφίας και τραυμάτισε τον σκηνοθέτη, όταν ένα από τα όπλα που χρησιμοποιούσε, εκπυρσοκρότησε. Πρόκειται για ένα αδιανόητο δυστύχημα, καθώς υποτίθεται ότι το όπλο ήταν ρέπλικα με άσφαιρα φυσίγγια, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται συνήθως στις ταινίες. «Γιατί μου δόθηκε ένα γεμάτο όπλο;», επαναλάμβανε σε κατάσταση σοκ, πιάνοντας το κεφάλι του με απόγνωση.

Η 42 χρονη Χαλίνα Χάτσινς έπεσε νεκρή, ενώ ο σκηνοθέτης διακομίστηκε στο νοσοκομείο, όπου και πήρε εξιτήριο λίγες ώρες αργότερα. Εκπρόσωπος της παραγωγής της ταινίας επιβεβαίωσε ότι, το δυστύχημα σχετίζεται με την «εκπυρσοκρότηση ενός prop όπλου γεμάτο με άσφαιρα». Τα θανατηφόρα ατυχήματα με άσφαιρα πυρά είναι εξαιρετικά σπάνια, αλλά όχι απίθανα. Τα λεγόμενα prop όπλα έχουν φυσίγγια, δίχως το βλήμα, αλλά μονάχα το περίβλημα. Μέσα σε αυτό βρίσκεται η πυρίτιδα. Η άκρη, όμως, είναι σφραγισμένη με χαρτί ή κερί για να κρατά μέσα την πυρίτιδα, ώστε να μην προκληθεί κάποια ζημιά.

 

Vic_Morrow_in_1971
Ο Βικ Μόροου

 

Οι τραγωδίες στα σετ των ταινιών είναι όσο παλιές, όσο και η ίδια η τέχνη του κινηματογράφου. Ο ηθοποιός Τσαρλς Τσάντλερ έπεσε νεκρός το 1915, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας του Σεσίλ Μπ. Ντεμίλ «The Captive». Πέθανε όταν, ένας από τους κομπάρσους που υποδυόταν τον στρατιώτη, τον πυροβόλησε με ένα τουφέκι. Ο σκηνοθέτης είχε δώσει οδηγίες να πυροβολήσει κανονικά, αλλά στον τοίχο, ώστε να επιτευχθεί αληθοφάνεια. Αυτός αστόχησε και τραυμάτισε θανάσιμα τον άτυχο ηθοποιό.

Ένα από τα χειρότερα δυστυχήματα που έχουν συμβεί ποτέ σε ταινία, δεν είναι άλλο από αυτό που έλαβε χώρα το 1982, στη «Ζώνη του Λυκόφωτος». Ουσιαστικά επρόκειτο για μία επαναφορά της δημοφιλούς τηλεοπτικής σειράς Twilight Zone. Η ταινία αποτελούνταν από τέσσερα διαφορετικά μέρη, και κάθε ένα από αυτά έφερε διαφορετική σκηνοθεσία. Για το φιλόδοξο πρότζεκτ που αναμενόταν να σπάσει ταμεία, είχε κληθεί η τότε αγία τετράδα του Χόλιγουντ: Τζόε Ντάντε, Τζορτζ Μίλερ, Τζον Λάντις και Σπίλμπεργκ. Ο τελευταίος ήταν και ο παραγωγός.

Ο Λάντις, αν και μόλις 35 ετών, είχε ήδη στο βιογραφικό του μία σειρά κινηματογραφικών επιτυχιών, όπως το «Ένα Τρελό Θηριοτροφείο», «Πολυθρόνα για Δύο», «Blues Brothers» και «An American Werewolf in London». Το δικό του μέρος έφερε τον τίτλο Time Out και ακολουθούσε έναν προβληματικό άνδρα, έναν ρατσιστή. Είχε ταξιδέψει στον χρόνο, επιστρέφοντας στο παρελθόν και βιώνοντας όλες τις τραγικές συνέπειες της τοξικής ιδεολογίας του. Βίωνε ως εβραίος τη βία των Ναζί, ως Αφροαμερικανός τον θυμό της Κου Κλουξ Κλαν και τέλος ως Βιετναμέζος το μένος των Αμερικανών στρατιωτών. Τον άνδρα υποδυόταν ο 53χρονος τότε Βικ Μόροου. Είχε γνωρίσει επιτυχία και στον κινηματογράφο και στη μικρή οθόνη, μέσω της σειράς Combat (Μάχη) που προβλήθηκε στο ABC από το 1962 έως το 1967.

59723ed1a2658_image
Το ατύχημα στη «Ζώνη του Λυκόφωτος»

 

Η πλοκή ήταν γεμάτη δράση. Ο πρωταγωνιστής σε μία σκηνή έπρεπε να διασώσει δύο κοριτσάκια από το Βιετνάμ, τα οποία προσπαθούσαν να ξεφύγουν από τα πυρά ενός στρατιωτικού αμερικανικού ελικοπτέρου. «Θα σας κρατήσω ασφαλείς, παιδιά. Το υπόσχομαι. Τίποτα δεν θα σας βλάψει, ορκίζομαι στον Θεό». Αυτά ήταν τα λόγια που σύμφωνα με το σενάριο έλεγε ο Μόροου. Δεν τα είπε ποτέ. Η σκηνή ήταν προγραμματισμένη να γυριστεί τις πρώτες πρωινές ώρες της 23ης Ιουλίου του 1982 στην επαρχία Βεντούρα της Καλιφόρνια. Όλα κυλούσαν ρολόϊ. Ο σκηνοθέτης έδωσε το πρόσταγμα και μέσα στο σκοτάδι απογειώθηκε το ελικόπτερο, άρχισαν οι εκρήξεις, ενώ οι πρωταγωνιστές διέσχιζαν νερά, τρέχοντας. Τον έλεγχο του ελικοπτέρου είχε αναλάβει ο Ντόρσι Γουίνγκο. Ήταν πιλότος της αμερικανικής αεροπορίας, δίχως καμία εμπειρία από κινηματογραφικά σέτ. Τα πυροτεχνήματα τέθηκαν σε λειτουργία σε λάθος χρόνο, αποπροσανατολίζοντας τον πιλότο.

Έχασε τον έλεγχο και ενώ βρισκόταν τρία μέτρα ψηλά στον αέρα, έπεσε με το ελικόπτερο πάνω στους ηθοποιούς, προκαλώντας τον ακαριαίο θάνατό τους. Ο Μόροου και το ένα από τα δύο παιδιά αποκεφαλίστηκαν από τους έλικες, ενώ το άλλο συνεθλίβη. Ήταν τέτοιο το σοκ στο πλατό που κανείς δεν έβγαλε τσιμουδιά. Την εκκωφαντική σιωπή έσπασαν τα ουρλιαχτά της μητέρας των παιδιών. Η υπόθεση οδηγήθηκε στα δικαστήρια, με τον Σπίλμπεργκ, τον Λάντις και τη Warner Brothers να κάθονται στο εδώλιο. Οι συγγενείς των θυμάτων έλαβαν οικονομική αποζημίωση, αλλά εντέλει ένιωσαν ότι δεν δικαιώθηκαν. Σπίλμπεργκ και Λάντις αλληλοκατηγορήθηκαν. Η τραγωδία αυτή ανάγκασε τα στούντιο να λαμβάνουν αυστηρότερα μέτρα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων και να μην χρησιμοποιούνται παιδιά υπό αυτές τις συνθήκες.

Σχηματίστηκε μία επιτροπή από όλα τα στούντιος, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο ασφάλειας, ορίζοντας κανόνες για την χρήση πυροβόλων, καπνού και όλων των υπόλοιπων επικινδύνων μέσων.

Δυστυχώς, τίποτα δεν απέτρεψε και άλλα τραγικά δυστυχήματα που συγκλόνισαν το Χόλιγουντ. Μπορεί οι ταινίες Rambo να εκτόξευσαν την καριέρα του Σιλβέστερ Σταλόνε, αλλά στιγματίστηκαν και από έναν αιφνίδιο θάνατο. Το 1985 στη δεύτερη ταινία με τίτλο Rambo: Το πρώτο αίμα ΙΙ, έχασε τη ζωή του ο Κλιφ Βένγκερ. Ήταν ο τεχνικός των ειδικών εφέ. Ενώ προετοιμαζόταν για μία σκηνή, τα εκρηκτικά εξερράγησαν. Ο θάνατός του ήταν ακαριαίος.

Το πιο γνωστό είναι ο θάνατος του Μπράντον Λι, γιού του Μπρους Λι. Πολλά χρόνια μετά τον αιφνίδιο θάνατο του πατέρα του, ο νεαρός Μπράντον ακολούθησε τα βήματά του. Η μεγάλη ευκαιρία της καριέρας του ήρθε με τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία δράσης “το κοράκι” του 1993. Η ταινία ήταν βασισμένη σε ένα κόμικ που είχε κυκλοφορήσει λίγα χρόνια νωρίτερα. Ο Μπράντον, ο οποίος είχε εκπαιδευθεί όπως ο πατέρας του στις πολεμικές τέχνες, πέρασε από δεκάδες κάστινγκ και τελικά κέρδισε τον ρόλο, υπερισχύοντας μάλιστα και του Τζόνι Ντεπ.

Στην ταινία υποδυόταν έναν μουσικό που δολοφονείται. Επιστρέφει στη ζωή ως κοράκι για να εκδικηθεί τους δολοφόνους του. Τα γυρίσματα πήγαν περίφημα και τόσο οι συντελεστές, όσο και το στούντιο εμφανίζονταν σίγουροι για την εμπορική επιτυχία της ταινίας. Ο Μπράντον ήταν ενθουσιασμένος. Πίστευε ότι αυτή ήταν η στιγμή που περίμενε και θα τον έχριζε διάσημο πρωταγωνιστή, απομακρύνοντάς τον από τη σκιά του πατέρα του. Στην προσωπική του ζωή ήταν επίσης ευτυχισμένος. Ετοιμαζόταν να παντρευτεί την αγαπημένη του, δύο εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων. Ο σκηνοθέτης είχε αφήσει για το τέλος την σκηνή του θανάτου του. Ο ήρωας θα δεχόταν πυροβολισμό κατά την επιστροφή στο διαμέρισμά του. Ο συμπρωταγωνιστής του τον πυροβόλησε και ο Λι έπεσε στο έδαφος. Κανείς δεν έδωσε σημασία τα πρώτα δευτερόλεπτα.

Αντιθέτως, ο σκηνοθέτης ψιθύρισε κάτι εγκωμιαστικό για την ερμηνεία του, όταν ο Λι προσπάθησε να σηκώσει το χέρι του, σαν την τελευταία προσπάθεια πριν ξεψυχήσει. Δεν υπήρχε αυτό στο σενάριο και το βρήκε εμπνευσμένο. Όταν, όμως, ο ηθοποιός δεν σηκώθηκε μετά το «cut» του σκηνοθέτη, ενώ είχε γεμίσεi αίματα, όλοι οι συντελεστές έσπευσαν δίπλα του. Ήταν ήδη αργά. Ο Λι ξεψύχησε λίγες ώρες αργότερα στο νοσοκομείο. Ήταν μόλις 28 ετών, τέσσερα χρόνια νεότερος από τον πατέρα του. Ο εισαγγελέας της Βόρειας Καρολίνα, Τζέρι Σπίβεϊ χαρακτήρισε το συμβάν «ένα μοιραίο ατύχημα, μία αμέλεια εκ μέρους της παραγωγής της ταινίας». Δεν απαγγέλθηκαν κατηγορίες και το τραγικό συμβάν ακόμα και σήμερα τροφοδοτεί θεωρίες συνομωσίας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι στο όπλο είχε τοποθετηθεί μία κανονική σφαίρα.

Χρόνια αργότερα, ο 41χρονος τεχνικός Κόνγουει Γούικλιφ τραυματίστηκε θανάσιμα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του Μπάτμαν: Σκοτεινού Ιππότη. Αν και ιδιαίτερα έμπειρος, βρήκε ακαριαίο θάνατο κατά τη διάρκεια μίας σκηνής δράσης. Το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε έπεσε σε ένα δέντρο εξαιτίας της υπερβολικής ταχύτητας. Στην ταινία επιστημονικής φαντασίας “Jumper”με τον Σάμουελ Τζάκσον, ένας ενδυματολόγος έχασε τη ζωή του. Το σκηνικό το οποίο αποτελείτο από παγωμένη άμμο και χώμα κατέρρευσε πάνω του.

Τελικά, η αληθινή ζωή ξεπερνά σε φρίκη τους πιο ευφάνταστους σεναριογράφους…

 

ΠΗΓΗ: protothema

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Περισσότερα για το ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ